3e Schoolbezoek in Vik - Reisverslag uit Ásólfsskáli, IJsland van Managementteam OG Primus - WaarBenJij.nu 3e Schoolbezoek in Vik - Reisverslag uit Ásólfsskáli, IJsland van Managementteam OG Primus - WaarBenJij.nu

3e Schoolbezoek in Vik

Blijf op de hoogte en volg Managementteam OG Primus

20 Mei 2015 | IJsland, Ásólfsskáli

Vanmorgen ontbijt genuttigd om 7.15 uur en daarna vertrokken voor een reis van 145 km naar de "dorpsschool" van Vik.
Om 10 uur werden we ontvangen door de vice principal.
Op de school zitten 'á la IJslands' concept kinderen van 6 tot 16 jaar, maar ook was de ' kindergarten' in het gebouw gehuisvest. Dus kinderen vanaf 11 maanden tot en met 5 jaar. De principal van de 'kindergarten' is bevlogen en geïnspireerd door een educatief bezoek aan Spanje. Haar visie is: alle zintuigen gebruiken bij het spelend leren. Dit is op een speelse manier verweven in alle dagelijkse handelingen: "Small things matter".
Op de school in Vik wordt, net zoals bij ons, gewerkt met gecombineerde groepen. Ook de jongeren vanaf 13 jaar krijgen grotendeels les in dezelfde vakgebieden als de jongere kinderen.

Wij hebben hier ervaren dat een opgeruimde school toch echt van wezenlijk belang is voor structuur van kinderen en een positief schoolklimaat.

Muziek is een van de belangrijke vakken in het curriculum. Bert heeft met de jongste kinderen nog een muzikaal intermezzo verzorgd. Muziek en creatieve vakken verbinden!
Morgen bezoeken we de vierde school in Kirkjubaejarklaustur. We zien er naar uit.

• 21 Mei 2015 - 08:00

Wietske De Vries:

Jullie zijn heel positief over de scholen in IJsland, het zien en beleven levert hier wel een bijdrage aan.
    Zou ik ook wel eens willen, visuele ondersteuning.

• 21 Mei 2015 - 14:29

Karola:

lsuk om jullie "avonturen" te lezen.
    ik wens jullie nog inspirerende dagen. tot volgende week !

• 21 Mei 2015 - 16:01

Janny Dijk:

Ik sluit mij graag bij Wietske haar commentaar aan.